onsdag 26 mars 2008

Besvikelser

Då var det en månad till lön igen. Det började inget bra, snö och kyla i påskhelgen. Spelningen med Immolation och Melechesh som skulle vara nu på söndag den 30 mars är inställd. De spelar visserligen på Belsepub i Göteborg på fredag, men varför ska Stockholm aldrig få hit banden.

Göteborg, Malmö och Lund är tydligen världsmetropoler men Stockholm? Här spelar förmodligen endast banden om de får en ytterligare spelning i Finland, det blir för dyrt annars eller?

Hela musikindustrin är annars mestadels koncentrerad till Stockholm, med skivbolag, förlag, organisationer, bokare etc. Kan man då inte lyckas få tillräckligt med folk till de mindre konserterna?

Är det bara megakonserter med Eagles och danceshower som drar folk? Eller är folk helt enkelt för slappa för att ta sig ut och har det svårt att slita sig från TV:ns paralyserande tramsprogram, där schlagernördar och teaterapor tävlar i lag mot varandra?



Nåja, jag ser fram mot tisdagens Bachelitkväll som förmodligen får mig på bättre tankar.

Jag gör som er alla andra, jag tankar hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tag tänkte jag kommentera, men jag är för slapp...

Anonym sa...

Hoppas att Bacheliten fick dig på bättre tankar och skingrade Sinnesrötan. ;-) Halle